A profi segítség…

Ha már az ember lánya arra vetemedik, 3 hónap futás után, hogy benevez egy futóversenyre és a célja, hogy a jelenlegi nem túl acélos idején javítson az Univerzum és a Fészbuk rögtön hozza a megoldást! :)
Elém került a CsontiRun oldal és csoport, ahol Csontos Imre futó, futóedzőtől lehet tanácsokat kérni, olvasgatni szakcikkeket. Éééés…. van lehetőség egy 1 hónapos ingyenes edzéstervet kérni tőle!

professionals-only-1000-v21.png

foto:cheri.marie.net

Na ebbe is belevágtam! :) Írtam neki, visszaküldött egy kérdőívet, melyet kitöltöttem. Egyéb adatok mellett a életkor, súly, mióta futsz és mennyit, mikor tudsz futni és mi a célod kérdésekre írtam meg neki magamat!

Életmódváltásom óta már könnyebb vagyok 20 kg-al és egyre fittebb és energikusabb vagyok! Az edzéstervtől most nem további fogyást várok, hanem, hogy májusig a versenyig az 5 km-es időmet javítsam. Csak a magam kedvéért… a nettó maximum időben jelenleg is benne vagyok, ami a versenyhez kell.

2 napig izgatottan vártam a tervet mire megkaptam, persze tudtam, hogy nem megy egyből mert sokan keresik a mestert. Mindent le van írva, mit hogyan kell! Felhívta a figyelmet arra, hogy ne lepődjek meg, hogy kevesebbet fogok futni, mint eddig. Eddig ugye hetente 10 km volt, 5-5 hétvégén. Na most kaptam egy olyan tervet, hogy 2 nap edzés. Az egyik egy intervall jellegű, a másik pedig csak „sima” futás/ kocogás, a hónap végén már 2 nap is váltakozó erősségű futás lesz.

Meglepődtem és kicsit csalódott voltam, de persze bízom Csontiban, mert ő a szakember. Közben saját pályafutásomat végiggondolva is rájöttem, hogy én is miket használtam ahhoz, hogy lábat gyorsítsak a rúgásokhoz pl. Szóval izgatottan vártam hogy nekikezdjek!

Szerdán meg is volt az első edzés. 2 km bevezetés, aztán 2x100 méter és 1x200 majd 1 km levezetés. Kezdtem ott, hogy még nem vagyok tisztában, hogy mennyi az annyi ott ahol futok, de pár száz méter plusszal azért sikerült belőnöm! :) A 100 méteres szakaszt már előző este kimértem kutymáksétáltatás közben.

A rövid távokhoz idő is meg van adva, hogy mennyi mp alatt kell teljesíteni. Tudtam is hozni az időket, meg utána levezetés is megvolt, de hogy én mennyire kivoltam! :) Azt hittem van már valami közöm a futáshoz, de rá kellett jönnöm, hogy nincs! Ezt a 3 rövid, gyors szakaszt megéreztem! Régebben is mindig úgy voltam, hogy ha elindulok, csak ne kelljen megállnom, mert akkor nehéz újraindulni! Természetesen akkor is csak az agyam szórakozik velem, mert most is megállás után mentem tovább. De furcsa volt ez a terhelés, még szoknom kell, de azért éveztem!

29526782_1811734825545925_112776346_o.jpg

A következő edzinap a vasárnap, ahol 10 perc laza kocogás volt a penzum. Sajnos ezt most el kellett tolnom hétfőre, mert szombat este egy kihíváson vettem részt. Nekem volt kihívás, de egy külön posztban mesélek róla!

Szóval a 10 perces futás ma lesz, ha a térdem is engedi! Nem, nem a futástól sérült meg, sokkal korábbi a gond és nem is szokott baj lenni vele, elképzelhető, hogy a szombat éjszakai terhelés volt kicsit sok neki.
Jövök majd! :)