Fél hónap...

Említettem, hogy profi segítséget kértem, hogy májusra, életem első futó "versenyére" gyorsuljak 5km-en. Egy havi edzéstervet kaptam, melyből ma kezdem a harmadik hetet.

Az első edzés résztávozós edzés volt, amikor is a bemelegítés után 100 és 200 métereket kell futni meghatározott időre és darabszámot. Azt már írtam, hogy az eddigi heti 2x5 km ehhez képest smafu! :)
De letoltam, megcsináltam, kiköptem a tüdőmet. A heti második edzés egy laza 10 perces kocogás. Nem kérdőjelezem meg a profi edző tervét egy percig sem és bízom benne 100%-an, de azért ez olyan mókásnak tűnt! felöltözni tovább tart, mint a táv. Aztán tényleg nagggyon laza lett, mert 1,5 km sikerült, szóval van hova javítanom! 

estifuti_1.jpg

Második héten a résztávozós részen már eggyel többet kellett futni, bemelegítés ismét 2 km, levezetés 1 km. Magamon is meglepődtem, hogy jobban bírtam a sprinteket! szintidőn belül voltam és a második 200 méteren gyorsabb is voltam, mint a első 200-on. Na nem hinném, hogy ez már ennek a hatása, ez majd szerintem most fog kiderülni a vasárnapi futásokon, ahol csak idő van megadva. Most már fogom tudni olyan szinten mérni, hogy lesz összehasonlításom és így remélem elkezd látszódni a fejlődés is majd! Nagyon izgatott vagyok, mind a terv, mind pedig a verseny miatt! 

Illetve, bár tudom, hogy verseny előtt nem futunk annyit, amennyi a verseny táv lesz, de azért kíváncsi vagyok, hogy mit fogok produkálni! Nyilván le fogom tudni futni, mert ugye nem egyszer megtettem már, de a kisördög, persze galád módon azért dünnyög a fejemben! 

Még mindig folyamatosan magamra csodálkozok, hogy én, aki ha kellett futott, de nem tudott... tudni még most se annyira.... de hogy eljutottam oda, hogy várom azokat a napokat, amikor mehetek futni! Ha nem lehet, akkor rosszul érzem magam! És tudom, hogy az időm, meg a távok, amiket futok nem nagy számok, de az enyémek! :) sok futós posztot látok én is csuda időkkel, távokkal és akkor végiggondolom az én távjaimat és elmosolyodok, mert olyan kis vicces. Persze nekem nem, mert minden végigizzadt kilométerre büszke vagyok! 

Biztos sok kezdő futó fejében megfordulnak a fenti gondolatok, hogy miért nem bír többet, gyorsabbat futni, illetve hogy akkor miért is csinálja, meg majd mindenki őt fogja nézni az utcán, hogy milyen lassan fut, hogy áll rajta a futóruha, a melegítő, milyen tartással halad...... De higgyétek el, ez nincs így! Igazából saját magával van elfoglalva! Ha valaki mégis törődni akar a másikkal, akkor azt javaslom hogy legyél Te az. ha lehagynak próbáld felvenni a tempót a gyorsabb futóval, természetesen magadhoz mérten. Engem például szokott húzni, ha valaki lehagy és nem úgy, hogy elszáguldozik, hogy próbálom követni ameddig lehet, mert így kicsit segíthet tempót növelni!
Illetve, bár tudom az egyik oldalon vagyok én is, de volt már olyan, hogy jött velem szembe egy srác, aki úgy mozgott mint egy futó, nem úgy mint én, aki a túlélésre játszik, és rám mosolygott és kaptam egy "like" jelet! ez annyira jól esett! Persze nem mindenki ilyen kedves és közvetlen, de van aki elismeri azon teljesítményt, hogy az ember odafigyel és próbál változtatni magán.
Egyébként meg ne érdekeljen senki vélemény, nem másokért futsz, hanem magadért. Tudom nagy komfort zóna lépés, emberek előtt sportolni, futni, de nagyon jó érzés meglépni! És ha túl tudsz lépni azon, hogy bezzeg mindenki téged fog nézni, akkor egy szuperjó érzés kerekedhet belőle! :)